Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Helgbilden

Av Monica och Jacob - 7 juli 2013 15:30

HELGBILDEN

Johannesört klar att knoppa av och göra Hirkum Pirkum av

Efter ett dygn av 3 har det redan blivit en fin röd färg

Varje år när älggräset blommar och luktar så underbart går mina tankar tillbaka i tiden till somrarna på Barnens Ö.

Inte bara jag lider av myggen

Lyckan är att få plocka egna jordgubbar en lördagkväll och äta dom med lite grädde.

Ha en skön vecka 

http://maritjohansson.se/blogg/

 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

7 juli 2013 18:33

Så många fina helgbilder! Känner med vovven som inte gillar mygg! Vi satt ute igår kväll och då blev myggen lite för närgångna och det var inte kul! Idag har jag längtat efter jordgubbar men vi hade missat att köpa så vi blev utan! Men i morgon!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

7 juli 2013 18:54

Nu vet jag t o m vad Hirkum Pirkum är, aldrig hört talas om. Alltså ligger johannesörten i 100% sprit eller;-)
Älggräset är otroligt vackert tycker jag. Åsså förstår jag att du är lycklig över lyxen att kunna skörda egna gubbar. Det kunde jag också göra som barn. Lite svårt i en lägenhet;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Anemonen

Anemonen

7 juli 2013 19:06

Konstigt för väninnan och jag pratade om Hirkum Pirkum i går kväll när vi var på jakt efter orchideer. Fin helg har du haft och finfina bilder därtill.

http://karingafallan.blogspot.se/2013/07/helgbilde

 
Eva Trillian

Eva Trillian

7 juli 2013 19:56

Hirkum Pirkum - det har jag aldrig hört :) Men nu har jag lärt mig ngt nytt - igen!
Myggen, ja, de borde portförbjudas - vid ekvatorn någonstans. Vilken plåga de är!
Många fina bilder! Blev sugen på jordgubbar av någon anledning ;)

http://provtyckningar.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa.Li

7 juli 2013 20:07

Mums va gott med egna jordgubbar!

 
Ingen bild

Siv

7 juli 2013 20:18

Mygg BLÄÄ jordgubbar MUMS :o)
KRAM

 
Ingen bild

Yvonne

8 juli 2013 01:10

Ett inlägg i sommarens tecken.
Kramen

 
Kerstins foto

Kerstins foto

8 juli 2013 01:38

Hirkum Pirkum var nåt nytt för mig. Har aldrig hört det förr, har heller aldrig sett Johannesört.

http://www.kerstinsfoto.se

 
cat

cat

8 juli 2013 17:21

Hirkum pirkum var nytt för mig. Lustigt namn :)
Ja fy tusan för mygg och andra blodsugare! Varför måste de förstöra den korta sommar vi har?
Jag får nöja mig med köpta jordgubbar jag.

http://1bildibland.blogspot.se

 
mirapisani

mirapisani

8 juli 2013 20:37

Jeg blir like forelsket hver gang jeg ser headeren din. :D
Skulle ønske jeg kunne mer om urter.
Stakkar snutepjusken som må slite med myggen. Usj!

http://www.starbear.no/mirapisani/2013/07/06/han-k

 
Anita - Malta

Anita - Malta

8 juli 2013 20:53

Hirkum Pirkum låter ju läskande ;-) Fina sommarbilder och mygg det slipper vi inte ifrån här heller. Fast jag tror vi har färre ;-)

http://anitamalta.wordpress.com

 
Marit Johansson

Marit Johansson

14 juli 2013 15:12

Jag avskyr verkligen dom där myggen som kan förstöra den finaste sommarkväll... död åt alla myggor :) eller kanske inte förresten.. dom fyller väl någon livsviktig funktion i naturen förmodligen :)

http://www.maritjohansson.se/blogg

 
Margareta

Margareta

14 juli 2013 23:55

Låter spännande det där Hirkum Pirkum, har ingen aning vad det är - får väl googla. Allt löser sig med Google, vad gjorde vi före det?

De där myggen kan verkligen förstöra och speciellt nätterna och det behöver inte vara mer än en. Nu har vi mer mygg än vi någonsin haft på ön, brukar inte lida av dem där men här i stan finns de inte, för mycket avgaser kanske.

Stackars djuren som inte kan ta till de bra nya flugsmällarna, bränna upp dem och det knastrar så skönt när man vet att man lyckats mörda en. =)

http://bildgatan.designa.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards