Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Helgbilden

Av Monica och Jacob - 1 november 2015 12:00

HELGBILDEN

Soluppgången var förtrollande, ni sjusovare går miste om mycket  

Att smycka graven på gammelmormors namnsdag kändes helt rätt, även jag fick namnet Elsa vilket inte var roligt när man var tonåring.
Mindre roligt var också att vi missat att man satt upp en hel drös med fartkameror mellan Rimbo och Edsbro, bara att be till gud att dom är kameralösa eller inte aktiverade för är dom det ryker julklapparna
Det var mörkt ute och vi såg inga blixtar i alla fall.
Skickar dom en bild på Jacob till mej eftersom det var han som körde säger jag till dom detta är en One night stand och jag har inte en ANING om vem det är HAHA   

Idag kokar jag kalops, husmanskost och fan så gott.

http://maritjohansson.se/blogg/


 
 
BP

BP

1 november 2015 13:00

Inte går jag miste om nå't!!! Jag kommer ju in här regelbundet och kan njuta av dina soluppgångar utan att själv gå upp tidigt och frysa häcken av mig därute;-)

Håller tummarna att ni inte fastnade på film! Å din ursäkt låter ju trovärdig, utan tvekan;-)

Kalops åt vi faktiskt igår kväll - hemlagad även den, tror det eller ej. Gott!

http://-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

1 november 2015 18:15

Tack, du förser mig med den ena vackra soluppgången efter den andra! Är morgontidig men där jag bor är det solnedgångar som gäller! Jag behöver inte ens gå ut, det räcker med att titta ut. Kalops, ack så gott! Länge sedan det fanns på vårt bord, tror jag har legat av mig på matfronten!
Ha en riktigt skön kväll!

http://brandholmen.blogspot.se

 
HelenTh

HelenTh

1 november 2015 18:37

Soluppgången är fantastisk!! Som tur är behöver man inte gå upp allt för tidigt om man vill se soluppgång denna årstid, eller tur och tur. Jag skulle gärna ha mer ljus både på morgon och kväll. Kalops låter fantastiskt gott!

http://helenth.se

 
Annette

Annette

1 november 2015 18:59

Så otroligt vackert... Hoppas att det blir fler sådana fina soluppgångar, även nu i november. Oktober har varit en perfekt månad med lagom varmt och så de här fina soluppgångarna. Hos oss har det varit mulet och grått i dag, det kändes som en skarp övergång mellan oktober och november. Ha en fin söndagskväll!

http://justnujusthar.wordpress.com

 
Anni

Anni

1 november 2015 19:21

One night stand, jo jag tackar! Är det därför du går upp så tidigt sedan?
Själv sover jag till nio denna helg och njuter av dina bilder istället. Dessutom har det varit mulet här.

http://vardagsnjutning.blogspot.se/2015/11/sushi-h

 
skogstrollet

skogstrollet

1 november 2015 23:25

Må ni inte ha hamnat i fokus, om det är blixtlöst är det troligast ett bonus.
Många missar det vackra, därav jag, eftersom jag ofta är seg på morgonkvisen, måste nog ändra lite på det där.

http://skogstrollettycker.blogspot.com

 
KajsaLisa

KajsaLisa

2 november 2015 00:16

Visst missar vi sjusovare mycket, tur att man tittar in här, häftig soluppgång.

http://kajsalisa.com

 
cat

cat

2 november 2015 13:26

Wow vilken fantastisk himmel! Snyggt fångat så att även sjusovare i trakter där det är gråväder, får något att titta på.
Hade jag gillat husmanskost och kött, så är jag säker på att jag hade uppskattat din kalops.

http://1bildibland.blogspot.se

 
Livet genom bilder

Livet genom bilder

2 november 2015 18:31

Haha, hoppas att ni inte blev fotade. Här njuts det alltid av soluppgång, på hösten i alla fall

http://livetgenombilder.blogspot.se

 
cissi

cissi

2 november 2015 19:35

Vilken vacker soluppgång!
Och hoppas verkligen inte ni fastnade på bild.....de är så dyra de där bilderna och inte särskilt bra eller! :)

http://www.ceciliasdag.blogspot.se

 
Anita Malta

Anita Malta

2 november 2015 19:39

Haha.. klurigt värre och fyndigt för att komma undan för fortkörning ! Håller mina tummar för att ingen kamera var aktiverad för julklappar måste ni ju ha, eller ta och ge eller hur man nu gör ;-)
När det gäller soluppgångar säger jag som Beate, det är ju bara att kika in här !! Du är fantastisk på att fånga ljuset. Sjusovare som jag är ser jag istället solens nedgång men inte sjutton kan jag fånga den lika bra på bild. Inte ser det ut som jag får jag ihop någon helgbild heller :-( Kalops, gu va gott !! Själv ska jag gå ner och rota i frysen eftersom kocken är i Stockholm ;-)
Ha en skön kväll !!

http://maltanita.com

 
Anemonen

Anemonen

2 november 2015 21:19

Japp fast du visar dem så fint här att jag inte behöver stiga upp, men klart att det hade nog varit trevligare om jag sett dessa soluppgångar med egna ögon ute om morgonen. Den har ju guld i mund den där morgonen. Men är man kvällsmänniska så är man. Jag är det. Lite lurigt med kameror. Vi har en mojäng som säger ifrån och använder när vi är på okända vägar, men oftast kör vi inte mer än som står på skyltarna, vilket såklart är bäst. Ofta ser jag de som kör så det ryker och nitar innan kameran. Ingen bra tycker jag. Men om olyckan är framme och man sitter i tankar kan olyckan vara framme och det kan bli dyrt så klart jag håller tummarna för dig att de inte var laddade. Är olyckan framme får du ett fint kort på dig själv - en selfie från trafikverket i julklapp:D
Ps du är bäst på det där med fotouppgångar. Toppenfoton du delar tack tack.

http://karingafallan.blogspot.se/2015/11/helgen-so

 
Marit Johansson

Marit Johansson

4 november 2015 02:39

Ja men jag vet att går miste :) och det visar du väldigt ofta. Det är då man ska vara ute med kameran!

http://maritjohansson.se/blogg

 
Anita Malta

Anita Malta

9 november 2015 19:53

Inte för att jag vill tränga mig på men efter ditt senaste inlägg i torsdags Monica blir jag lite orolig. Går inte att kommentera tidigare inlägg än det här och sist gick du ute i mörkret med vovvarna i skogen. Hoppas verkligen att allt är som det ska, datakrångel och inget annat !! Kram från Maltanita :-)

http://maltanita.com

 
BP

BP

11 november 2015 20:22

Hallå där!

Vet inte om du kommer att se den här kommentaren, men det går inte att kommentera på dina senaste tre inlägg.

Nu har det ju varit extremt tyst här hos dig. Läste din kommentar hos Anita och där fanns ju en anledning.

Tänkte bara säga att jag hoppas att du och tanden snart är på topp igen. Eller, ja inte tanden kanske, eftersom du ju skrev att du blev sydd...

Styrkekram från Täby!

PS. Ser precis Anitas kommentar. Hon bryr sig lika mycket om dig som jag. Hon är en toppen tjej hon också! DS.

http://-computerart.blogspot.se

 
kort

kort

12 november 2015 00:09

Härliga bilder =) Bra strategi du kom på där med fartkamerorna ;) Försökte kommentera dina senaste bloggar men det gick inte, stod att de inte gick att kommentera. Ha en härlig torsdag =)

http://kort.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards