Direktlänk till inlägg 21 juli 2017

Natur

Av Monica och Jacob - 21 juli 2017 08:23

Undrar om det var morgonkylan som gjorde att dom satt helt stilla det eller så var dom nya och satt och torkade vingarna, bra för mej som alltid har kameran med på morgonrundorna.

Har tittat och det lutar åt att det är Skogsnätfjärilar fast mina är lite färglösa.

Älggräset får mej att tänka på Barnens ö både utseende och lukt, härligt nostalgiska minnen när vi som fattigbarn fick åka till landet några veckor varje sommar alla på Öfvre Östermalm var inte täta.

Går två långa rundor på morgonen först med Ebba och Sture, trots att hon är gammal pinar hon   på bra hörseln är inte vad den var men hon håller reda på morsan i alla fall.

Sedan en runda med Gösta och han skulle så klart drulla i dammen men fort gick det att ta sej upp.

Detta som jag trodde var en skalbagge är en stor Bärfis   vilket namn men det härrör från att den när den blir rädd eller ska försvara sej avsöndrar slem som luktar illa.

Naturens renhållare tar hand om ett offer för nattens kattjakt, tyvärr ställer katterna till med mycket elände bland småfåglarna bara för att stilla sin lust att döda  

Ha en skön helg

 
 
BP

BP

21 juli 2017 23:39

Alltså bilderna på fjärilen på den fina bloman är några av de bästa du tagit någonsin! Fjärilarna påminner mig om sådana där glasfönter på kända katedraler. Tänk vilken konst naturen skapar!!!

Den där vitavilda blomman har jag sett många gånger och undrat vad det är för nå't eller vad den hter. Nu vet jag - älggräs. Vilket kontigt namn...

Å det roliga är att jag tog en bild på en bärfis nära mig häromdagen. Visste inte heller vad den hette, men nu vet jag det också. Å din bild blev betydligt bättre än min. För baggen jag fotade poserade inte som din gjorde;-)

Å vaddå katter "stillar sin lust att döda"! Katter är rovdjur och fåglar är deras mat. Så det är naturens gång om man säger så...

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

23 juli 2017 16:17

Det lönar sig att ha kameran med på promenaderna! Otroligt vackra bilder på både fjärilen och blommorna! Så mycket motion du får med två morgonpromenader. Går det inte att ha alla hundarna tillsammans?
Ha det bra! Vi har en fin sommardag, inte för varmt och så blåser det lite lagom.

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards