Direktlänk till inlägg 4 december 2017

Julbord

Av Monica och Jacob - 4 december 2017 06:53

Idag får vi ha morsan för oss själva för husse ska gå på Djurgårdsbrunns Värdshus och äta julbord med gubbdagis.

OJOJ vad han ska fläska i sej hoppas han orkar ta sej hem igen   

Läste att man kunde ta in Svartögat klippa ner och övervintra den, nu blommar den så fint igen i tvättstugan.

Hoppas den inte blommar ihjäl sej utan går att sätta ut i vår igen.

Ingen jul utan kalenderljus en tradition jag håller stenhårt på

Bra och god diabetikermat, hemlagad pannbiff broccoli och som sås varma koppen sparrissoppa.

Snacket om supermånen har jag svårt att förstå, har sett mycket större den här var som en vanlig fullmåne tycker jag.

Småfåglarna utanför köksfönstret är kul att titta på, detta är en nötväcka som samlar frön och sätter fast dom i tallstammarna för kommande behov.

Har dom tur har inte ekorrarna tagit dom när det är dags att äta dom.

Ha en skön vecka  

 
 
BP

BP

4 december 2017 15:14

Bilden på dina två älsklingar (den tredje är ju på rymmen till värdshuset;-) ) är helt underbar. Jag som inte kan nå't om hundar kan inte låta bli att förundras över hur olika hundarna är. Jag menar båda är ju schäfrar men de ser ju helt annorlunda ut. Inte bara pälsen utan ögonen också. Sture skulle kunna vara en helt annan ras...
Du har betydligt mera pyntat än vi. Här är det bara en julstjärna som än så länge inte har dött...
Tog också kort på fullmånen igår och håller helt med dig. Men supermånen som "kom upp" i våras om jag minns rätt den var riktigt stor.
Att nötväckan bygger en egen "matkällare" hade jag ingen aning om. Smart! Antar att Kurre tackar h*n också;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
BP

BP

4 december 2017 18:06

Svar: Har registrerat mig som "VIP-kund" i Täby Centrum och får stå där fyra timmar. Parkeringssystemet "slog fel" en enda gång, och då fick jag en faktura. Ringde upp och sa att den inte stämde. Hon makulerade den direkt och ursäktade sig hundra gånger.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

5 december 2017 18:09

Så fina vovvarna är, ser riktigt koncentrerade ut! Kul med småfåglar och bra att de får hjälp med mat nu inför vintern. Jag har ett fågelbord utanför fönstret men där är det mest kajor som förser sig med mat.
Hoppas att Jacob kom hem mätt och belåten! Några rundor runt julbordet tar på krafterna.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

5 december 2017 22:53

Svar: VIP-kund låter mera än vad det är. Man går bara in på hemsidan, knappar in reg-numret på bilen och vips är man VIP-kund för fyra timmars parkering. På köpet får man bland annat en "personal shopper", som är inget för mig. Det roliga är att man faktiskt INTE får massvis med skräpreklam från Täby Centrum heller. Å jag gillar att ha bilen där i några timmar, speciellt under vintern, då den hinner tina upp i det varma garaget;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards