Direktlänk till inlägg 11 januari 2019

Lite bra och lite dåligt

Av Monica och Jacob - 11 januari 2019 15:46

Nu har dom äntligen hittat kärvarna gulsparvarna.

En ny regering har vi kanske fått och den gör mej riktigt deprimerad, arbetsrätten och fri hyressättning bland annat ja var ska det sluta.

Folk går in i väggen till höger och vänster och ingen verkar bry sej, hot och våld på arbetsplatser och i skolor är vardagsmat nu för tiden.

Tur man gjort sitt inte roligt att bli kallad hora, bli stenad eller få raketer skjutna på sej när man gör sitt jobb. En av mina vänner jobbar inte kvällar längre och en annan har sagt upp sej och tjänar 10000 mindre i månaden men det är det värt att slippa ångesten varje gång hon ska till jobbet.

Det här gäller skola och räddningstjänst vad fan har hänt med landet egentligen.

Man skulle vara vovve istället, här ser Gösta ut att önska sej ståöron som schäfrarna, sötgubben

Köpte blinkande halsband åt dom och det funkar att ladda blir lika förvånad varje gång något gör det utan en massa svära.

En riktig benknäckarvinter är det i år inte ens med broddar är man säker, i onsdags skippade vi morgonrundan inte bra varken för morsan eller vovvarna att bryta benen.

Skogschampinjoner och rödlök riktigt mumsigt.

Amaryllisen jag fick till jul får nu sin tredje stängel har aldrig hänt mej förut .

Ha en skön helg   

 
 
BP

BP

12 januari 2019 01:28

Helt fantastiska bilder på gulsparvarna! Knivskarpa! Otroligt bra jobbat där!

Fick faktiskt googla den troligen nygamla regeringen. Är alldeles ör ointresserad av politik för att följa alla turer. Löfvén igen då alltså, troligen. Har inga kommenterar här. Kan bara säga att det knappast är en regerings fel att tjejer blir kallade hora och att våldet ökar. Jag skulle säga att det är föräldrarnas uppfostran. Men de har ju knappast tid med sina ungar längre, då de båda jobbar heltid och spenderar resten av sin tid med mobilen eller paddan. Jo Monica, vissa saker var bättre förr. När vi växte upp alltså.

Vi gick ut idag och jag håller helt med dig. Inte ens mina Icebugs var riktigt säkra idag. Men jag är ändå ganska så tacksam att jag inte befinner mig i Österrike med fem meter snö just nu. Eller i snöstormen som BBC rapporterade om. Den i Norge noch Norrland.

Vi har det nog bra ändå här tycker jag:-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

12 januari 2019 07:54

Fint att fåglarna får o hittar mat. Vi har massor av fåglar som bor här på vår o sommaren, men på vintern finns inga alls, ändå har jag satt ut mat o så, men de har jag slutat med eftersom de inte kommer. Otroligt fina bilder du tagit på gulsparvarna. Jag är dålig på fågel sorter.

Den gången såg inte kul ut, bara is. Ich. Vi har haft en snäll vinter i år. Idag är det 4- de blir lite läskigt när de regnar o så fryser på.

Jag fick också några Amaryllis vid jul, den ena håller på att slå ut nu, följer den med spänning varje dag :) vackra blommor.

Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

 
BP

BP

12 januari 2019 18:59

Svar: Japp, vi bor kanske i olika länder. Har precis som du jobbat på mansdominerade arbetsplatser (förutom sista jobbet) under hela mitt liv. Har aldrig råkat ut för varken könsdiskriminering eller sexuella trakasserier. Ordet hora fanns förvisso, men på en tiden gick de på gatan. Har aldrig kallats för det och inte hört det heller annat än som prostituerad.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

14 januari 2019 13:22

Mysigt med gulsparvarna! De är riktigt vackra! Jag har en fågelrestaurang utanför mitt fönster, där är ont om småfåglar men desto fler kajor och skator.Inte så kul men de behöver väl också mat.
Vi fick 3 amaryllisstänglar på julafton och de har klarat sig ända till nu i helgen. Det hade jag inte väntat mig.
Första ögat klart, har tid till det andra i nästa vecka. Idag är det så ljust och soligt att jag håller mig inomhus.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards