Direktlänk till inlägg 15 juni 2020

Sur

Av Monica och Jacob - 15 juni 2020 11:31

Först besiktningen sedan värmepumpen, inkompetensen verkar blomstra i dagens samhälle.
När han hade gått började pumpen läcka på kyla igen.
Eftersom vi fått nog tog vi hit en annan firma killen sa detta skulle ni inte betalat för nästan all smuts och damm var kvar sedan såg han att bakstycket hade en stor spricka hur fan kan man missa det vid en service.
Nu blir det en ny pump efter midsommar.

Ska bara samla mej innan jag ringer och begär pengarna tillbaka 2200 för ingenting och 700 extra för besiktningen bara för att man har totalt inkompetent personal SUCK

Brukar ju ha hög puls över 90 men nu har något hänt undrar om jag ska bli orolig.

Coronan gjorde att väntetiden blev betydligt kortare än 23 veckor som man sa, inget ont som inte har något gott med sej.

Som vanligt funkade inte Parkmans utloggning och man har ju inte lust att få en räkning på flera dagars parkering i garaget.

Efter 45 minuters väntetid hos kundtjänst kan man äntligen få veta om bilen är utloggad, läge för att falskskylta bilen nästa gång.

Min rygg blir inte bra ibland gör den så ont så man blir gråtfärdig för att sedan inte kännas alls, har varit 3 ggr till Naprapaten men den här gången verkar det inte hjälpa får ge det ett tag till och inte släpa på hundmatssäckar mm det är nog där felet ligger.

Doktorn är det ingen idé att gå till har jag lärt mej.


Mormors vita klätteros från Sättraby trivs verkligen här och doftar helt underbart på kvällar.

Och äntligen har vi fått tag i någon som ska sätta upp nytt staket hoppas det i alla fall då blir det tredje gången gillt


Killarna mår bra och Svante växer så det knakar blir nog större än Sture.

Har fortfarande problem med bloggen den funkar inte bra med Microsoft Edge, text och bilder försvinner fattar inte hur ??????

Ha en bra vecka   






 

 

 

 

 
 
BP

BP

15 juni 2020 20:56

Förstår att du blev skitsur efter servicen av värmepumpen, eller rättare sagt den icke genomförda servicen. Hoppas du får pengarna tillbaka. Annars är det bara ringa ARN.
67 i puls är ju fantastiskt bra. Du har kanske äntligen lyckats att varva ned efter vårens alla missöden. Så ingen anledning att oroa sig där inte.
Jo, vårdcentraler och husläkarmottagningar gapar tomma. Min mottagning har så gott som helt övergått till hembesök sedan ett par månader tillbaka. De har ju många äldre patienter i riskzon, och de vågar sig ju inte dit. Funkar utmärkt enligt min (snygga) husläkare. Men om man ska ta prover får man snällt palla sig dit. Noll personer i kö, inte mig emot.
Svante har verkligen blivit stor, alldeles för stor för hundrädda jag. Tänk att Svante och Gösta är så olika, trots att det är samma "sort".
Härliga blommor! Du har nog gröna fingrar!
Sluta med att kånka stora och tunga grejer. Köp en pirra eller ber grannen om hjälp. Att ha ont i ryggen vet jag precis hur det känns, inget vidare...

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

16 juni 2020 18:52

Den servicen var då inte mycket värd. Tur att du har skinn på näsan och kan stå på dig så att du får tillbaka pengarna. Gärna med en ursäkt, men det är kanske för mycket begärt! Svante blir större och stiligare för varje gång han poserar på din blogg! Så olika han och Sture är, de är jättefina båda två.Det är en ljuvlig tid nu när det blommar så vackert men nu måste det snart komma regn för det är så torrt ute.
Ha det gott och var rädd om din rygg!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Ingen bild

Phia

17 juni 2020 06:40

Förstår Din irritation över värmepumpen...Ett tips gällande ryggen är Tens(om du inte redan provat)Plattor med ström som du fäster på ryggen,ger skön lindring.Prata med en sjukgymnast eller köp på Claes Olsson.Önskar en trevlig Midsommar.Phia

Monica och Jacob

17 juni 2020 11:10

Går hos Naprapat men kanske ska prova plattorna
Ha en trevlig Midsommar ni med :-)

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards