Alla inlägg under juni 2020

Av Monica och Jacob - 28 juni 2020 10:34

Mammas vakthund är det inte mycket bevänt med, i går kväll när jag tog in tvätten och han fick se mej vrålade han i högan sky och flydde HAHA 
Riktig spökålder


Fästing före och efter min vrede HIHI
Snaran är det bästa jag köpt man får nästan alltid bort hela fästingen 
Den här satt på Svante trots halsband ??





Nog för att man kan vara ny men att lämna ett sådant slarvigt arbete efter sej är bara för mycket.

Trodde idioten att ingen skulle märka något, så fort jag får tid över ska jag vända mej till ARN och kräva återbetalning av dom och betalning för verkstadsbesöket med bilen.

Varken Besikta eller Kylslaget tar på sej skulden ingen har hört av sej efter att jag klagat, Kylslaget tycker dom klarar sej med att ha erbjudit en ny service men det är ju inte det det är frågan om utan att hela pumpen var trasig något som han totalt missade ????? när han skulle göra service och kolla varför den läckte.




En granne har skaffat höns, ankor och fasaner till barnen, själv anser jag att djur är inga leksaker ungarna glömmer att stänga efter sej så nu har vi alla typer av tamfåglar på tomten.

Tror nog att denna ungfasan har blivit uppäten av räven för nu är den borta


Luftvärmepumpen funkar bra på kyla, fattar inte hur vi klarat oss utan AC förr i tiden.




Lunch hos grannen är ju inte helt fel även om det inte blir att ta i hand eller kramas det får vi ta igen senare.

I morse hittade jag midsommarkransar i skogen, visst är dom söta i dom våra killar.

Ha en bra vecka     

 

Av Monica och Jacob - 22 juni 2020 10:22

1 timma och 50 minuter till Edsbro fixa graven och åka tillbaka till Berga blir 11 mil den är snabb nya bilen HAHA
Det var tunnsått med bilar bara 15 och en buss
Det märks att folk har tid över i coronatider har aldrig sett så mycket blommor på gravarna även dom som aldrig haft några.
Men först fick vovvarna en långtur, tänk vad mycket man hinner med på morgonen.






Det är så mysigt vid Edsbro kyrka lugnt och man är nästan alltid ensam där.

Är riktigt besviken ingen kom ju när vi gravsatte henne man sa att man skulle åka dit med en blomma senare men ingen verkar ha brytt sej.

Så typiskt min så kallade familj.


Fullt med prästkragar i små klungor växte det i gräset på kyrkogården så fint.



Våra jordgubbar mognade inte till midsommar behöver nog två veckor till men många blir det.


Blir det inte torka i år också blir det mycket vildhallon.


Jättevallmon blommar för fullt i trädgården.

Har lämnat in klagomål både till Besikta och Kylslaget men inte fått någon respons så nu blir det att gå vidare har ju betalat 3000 kronor för deras felbesiktning och slarv med värmepumpen.

I morgon får vi en ny pump vilket är tur nu när hettan ska komma orkar inte med värme längre blir bara irriterad och sur.


Snart lika stor som Sture.

Ha en skön vecka   

 

 

 

Sur

Av Monica och Jacob - 15 juni 2020 11:31

Först besiktningen sedan värmepumpen, inkompetensen verkar blomstra i dagens samhälle.
När han hade gått började pumpen läcka på kyla igen.
Eftersom vi fått nog tog vi hit en annan firma killen sa detta skulle ni inte betalat för nästan all smuts och damm var kvar sedan såg han att bakstycket hade en stor spricka hur fan kan man missa det vid en service.
Nu blir det en ny pump efter midsommar.

Ska bara samla mej innan jag ringer och begär pengarna tillbaka 2200 för ingenting och 700 extra för besiktningen bara för att man har totalt inkompetent personal SUCK

Brukar ju ha hög puls över 90 men nu har något hänt undrar om jag ska bli orolig.

Coronan gjorde att väntetiden blev betydligt kortare än 23 veckor som man sa, inget ont som inte har något gott med sej.

Som vanligt funkade inte Parkmans utloggning och man har ju inte lust att få en räkning på flera dagars parkering i garaget.

Efter 45 minuters väntetid hos kundtjänst kan man äntligen få veta om bilen är utloggad, läge för att falskskylta bilen nästa gång.

Min rygg blir inte bra ibland gör den så ont så man blir gråtfärdig för att sedan inte kännas alls, har varit 3 ggr till Naprapaten men den här gången verkar det inte hjälpa får ge det ett tag till och inte släpa på hundmatssäckar mm det är nog där felet ligger.

Doktorn är det ingen idé att gå till har jag lärt mej.


Mormors vita klätteros från Sättraby trivs verkligen här och doftar helt underbart på kvällar.

Och äntligen har vi fått tag i någon som ska sätta upp nytt staket hoppas det i alla fall då blir det tredje gången gillt


Killarna mår bra och Svante växer så det knakar blir nog större än Sture.

Har fortfarande problem med bloggen den funkar inte bra med Microsoft Edge, text och bilder försvinner fattar inte hur ??????

Ha en bra vecka   






 

 

 

 

Av Monica och Jacob - 7 juni 2020 16:50

Har lämnat in bilen på rengöring herre gud den blev som ny inte ett hundhår kvar.




Lite skillnad på instrumentbräda på nya och gamla bilen.



Det har varit en svår vår för småfåglarna så jag matar dom fortfarande



Även ekorren tar sej en matbit


I avsaknad av hundhår i år går det lika bra att ta bomaterial av en skurtrasa.


Min rygg har sagt upp sej igen så i morgon blir det nålar och el igen hoppas det hjälper den här gången också.

Det har inte blivit mycket datortid på sista tiden varken lusten eller tiden har funnits

Att något blir fel fortfarande när jag bloggar retar mej har ju gjort allt man ska men text och bilder försvinner mellan varven, fattar inte varför.

Vovvarna mår i alla fall bra.

Och något som är kul är att jag fått tillbaka nästan allt mitt hår som trillade av 2016 när jag blev sjuk.

Kom hem och det var bara några testar kvar min första tanke var tur att jag är tant nu och kan ha peruk när jag går ut bland folk.

Ha en bra vecka   

 

 



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards