Direktlänk till inlägg 22 juni 2020

Midsommarbesök vid graven

Av Monica och Jacob - 22 juni 2020 10:22

1 timma och 50 minuter till Edsbro fixa graven och åka tillbaka till Berga blir 11 mil den är snabb nya bilen HAHA
Det var tunnsått med bilar bara 15 och en buss
Det märks att folk har tid över i coronatider har aldrig sett så mycket blommor på gravarna även dom som aldrig haft några.
Men först fick vovvarna en långtur, tänk vad mycket man hinner med på morgonen.






Det är så mysigt vid Edsbro kyrka lugnt och man är nästan alltid ensam där.

Är riktigt besviken ingen kom ju när vi gravsatte henne man sa att man skulle åka dit med en blomma senare men ingen verkar ha brytt sej.

Så typiskt min så kallade familj.


Fullt med prästkragar i små klungor växte det i gräset på kyrkogården så fint.



Våra jordgubbar mognade inte till midsommar behöver nog två veckor till men många blir det.


Blir det inte torka i år också blir det mycket vildhallon.


Jättevallmon blommar för fullt i trädgården.

Har lämnat in klagomål både till Besikta och Kylslaget men inte fått någon respons så nu blir det att gå vidare har ju betalat 3000 kronor för deras felbesiktning och slarv med värmepumpen.

I morgon får vi en ny pump vilket är tur nu när hettan ska komma orkar inte med värme längre blir bara irriterad och sur.


Snart lika stor som Sture.

Ha en skön vecka   

 

 

 

 
 
BP

BP

22 juni 2020 21:17

Vilken charmig liten begravningsplats. Fint att ni åkte ditt för att göra fint inför midsommar.
Bilden med den bautastora vallmon och snäckan är en höjdare. Å lillgrabben har verkligen växt till sig ordentligt. Bilden där hans öra ligger över huvudet är också en 10-poängare.
Hoppas du får dina pengar tillbaka, annars klaga hos ARN som jag rekommenderade tidigare.
Vet att du och de flesta i vår ålder inte gillar värmen. Jag är nog ganska ensam om att njuta för fullt. Måste ju ladda batterierna för om några månader är det dags för kyla igen.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
violen

violen

24 juni 2020 16:09

För en liten stund sedan skrev jag en kommentar här men den försvann! Vet inte om det var tekniken eller censuren som inte gillade den.
Dina pojkar är så fina men väldigt olika! Jag tror det är dags för en kram från mig! Min jättevallmo är redan överblommad så jag njuter av din bild! Ser faktiskt lite vulgär ut (positivt menat).
Nu har värmen slagit till och man känner att man är 70 plus! Håller mig inomhus men har ju en fin promenadväg alldeles utanför min bostad. Var ute en sväng vid 8-tiden i morse.
Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards