Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Sensmoral

Av Monica och Jacob - 14 december 2009 06:03

Lilla Max lekte på skolgården när han fick se sin pappas bil åka in på en skogsväg intill.
 
Nyfiken sprang han efter och fram till den parkerade bilen där han såg pappan kyssa moster Maria och hur dom klädde av varandra.

Han stannade kvar och tittade nyfiket på vad som hände.

 
Efter skolan rusade Max hem och sa till mamma: -Mamma mamma! Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.

Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria! Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och....

 
Mamman avbröt Max, log stort och sa:

-Vet du - den här historien är så intressant så jag tycker att du ska vänta tills middagen med att berätta den så att pappa också får höra alltihop!

 
Vid middagen berättade så Max: Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.

Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria! Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och - Max gjorde en paus där mamman tidigare hade avbrutit honom och tittade på sin mamma... -Hon log, nickade och bad honom fortsätta.

 
Max fortsatte: -Sen gjorde dom samma sak som mamma brukade göra med farbror Peter när pappa jobbade i Tyskland!

 
Sensmoralen: Ibland ska man lyssna klart på vad som sägs, utan att avbryta..

 

 

Idag ska vi till tant doktorn och försöka få något svar på varför jag har en massa slem och en klump i halsen, jävligt obehagligt någon som vet hur man får bort den?

 

  

    

Ha det bra/Monica

 

 

   

 
 
Ingen bild

Siv

14 december 2009 06:30

Nä vet inte hur man blir av med den tyvärr, lycka till idag
Kramen

 
Sussi

Sussi

14 december 2009 06:33

hahaha Där kan man prata om en som faller i sin egen grop!!

Grattis till vinsten.. Visst var det Skotten som visade allt ;-)

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

14 december 2009 08:11

Ja den var bra.

Det där med klumpen i halsen har jag med haft.. brukar få det när jag är lite extra orolig. Inte säkert att det är något farligt utan kan vara en orosknöl.. eller vad man nu ska säga. Försök att inte tänka på den så går den över.

Puss och Kram

http://cancer.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

14 december 2009 15:19

lycka till hos doktorn
Kramen

 
Ingen bild

Snuffsan

14 december 2009 16:17

Hoppas dej gick bra idag;-)

 
Flanören...

Flanören...

14 december 2009 16:52

Ja, man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!

Mitt äldsta barnbarn heter Max och han var ganska rolig ibland när han satte den sidan till.
Idag är han en "slyngel" och de roliga sidorna har minskat.
Han hade gjort något, kommer inte ihåg vad.
På vår fråga hur det förhöll sig, så svarade han;
"Man behöver inte berätta allt man vet".
Kanske hade varit en bra ledstjärna för din Max också.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

14 december 2009 17:17

Se där -en sedelärande historia om att låta udda vara jämt;-)
Dr fixar säkert proppen... kaustiksoda? hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
ida

ida

14 december 2009 17:17

ja de börjar bli riktigt halt å farligt nu. men va kul att det kom några snöflingor här om dagen. inte ofta här som sagt. hoppas din helg har varit toppen. kram

http://www.idapersson.se

 
Sussi

Sussi

14 december 2009 21:02

Jag är en sån som gillar stooora paket. Så ska man göra mig nöjd så kan man slå in nåt litet i en stor kartong hihi

Dina målsökande missiler var helt rätt ute ;-)

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica till Sara

15 december 2009 06:18

Vilket bra uppslag med kaustiksoda ASG

 
Ingen bild

Monica till Linda

15 december 2009 07:39

Ja oron gör nog sitt till men är nog inte hela förklaringen eftersom slemmet är sååå segt. Utredningen går vidare, vore kul att få reda på orsaken, man kan ju inte skylla på rökningen längre tyvärr.
Ha de;-):-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards