Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Los Pensios

Av Monica och Jacob - 15 december 2009 05:26

Jacob och jag har bestämt oss för att bilda Los Pensios när vi blir lite äldre, blir en underavdelning till Hells Angels på EU moppar.Har ju sett hur man behandlar dessa stackars pensionärer, tänkte att man kunde dryga ut pensionen med lite action.Hunduppfödning är ingen lukrativ verksamhet, så det är inget alternativ

Hur det är i dagens läge med datorer TV mm som man inte hänger med utvecklingen av alls,påminner mej om när man var yngre och tyckte att  morsan var blåst.Kan nämna när jag spelat in några kassettband till henne, på kvällen ringer hon och säger att dom är för stora. För stora ja säger hon det går inte att få ner dom i kassettluckan, för stora kan dom inte vara säger jag. Jo då dom var 3 som försökt, till slut kom jag på att dom inte tagit ur dom ur fodralet och då blir det svårt att få det att passa Ja nu sitter man snart i samma sits själv, lite svårt att hänga med i svängarna men man gör så gott man kan.

  

Några som fullkomligt skiter i utvecklingen på it området     Ha en bra dag/Monica  


 
 
Ingen bild

Siv

15 december 2009 05:48

Anmäler mej redan nu som medlem;-)
Ja lite svårt är det allt att hänga med i svängarna nu för tiden.
Kramen o natti natti

 
Ingen bild

Snuffsan

15 december 2009 06:00

Vilka sötnosar;-)

 
Sussi

Sussi

15 december 2009 07:33

haha inte tagit ut kassettbandet ur fodralet hihi
Men det är sant det du säger. Snart sitter man där själv och fattar ingenting! Redan nu är jag totalt ovetandes om många tekniska prylar ;-)

Vilken underbar bild

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 december 2009 08:16

Innan du vet ordet av är ni där men fattar nada, det är nämligen bara till åren man uppnår p åldern p som i parkera?
I soffan tänker de flesta men har man ett antal djur får man tänka i andra banor, 2-hjuligt kanske. EU-moppe faller bort p.g.a P-olitisk aversion men 3-hjuling verkar bra kanske med elmotor om man inte har en eller fler villiga draghundar. Käckt ill affären med plats för en veckas utfodring i cykelkorgen. Det fantiserar skogsfrun om i sina vildaste stunder;-) Ludde skulle gärna lägga sig i den selen.
Apropå din mammas dilemma, alla är vi barn i början och på slutet....blir allting gott, hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Y

15 december 2009 13:21

ahh.här har du en till medlem.som fordon tar jag min Fergusson-35(traktor) ivrigt viftande med kryckor via förarfönstret,ha ha
Vilket busgäng vi blir.kul kul
Göra stan osäker,huvudrubriker i tidningarna...
Los Pensios gör bygden levande igen.
Kram från en som väntar på pensionen.
Ska bli såå kul

 
ida

ida

15 december 2009 17:22

åhh.. men då kan ni väl passa på att kasta hit lite snö när ni ändå är i farten. här är det tomt å grått. vill oxå ha snö.

hahah. ja de är inte lätt att hänga med i utvecklingen alltid. man undrar ju va som ska komma här näst. undra vad en annan inte kommer begripa sig på sen när man bli äldre. spännande:)

http://www.idapersson.se

 
Sussi

Sussi

15 december 2009 18:03

haha nej tyvärr så kunde jag inte äta från det undre lagret först för det fanns ju bara ett men den historian har jag berättat för några stycken och alla skrattade lika hjärtligt ;-) Man måste ju vara smart ibland hihi

Ha en bra kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

15 december 2009 18:05

Ja hundben klarar vi oss bra på!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Marilyn

Marilyn

15 december 2009 19:47

Jag vet gumman, men det tar emot att skriva när så få vänner hälsar på en nu mera :( Dessutom har man för tillfället inget att skriva om och det känns så tjatigt att bara skriva om vår träning och mina smärtor som ofta gör sig påminda så här års, snyft. Har försökt få med Hasse i bloggandet, men det är inte hans melodi, suck. Du har tur du som har en blogg glad gubbe i stugan din. Annars en lugn dag här idag då magen och halsen värker som attan. Du ser, det finns bara trista händelser att skriva om här just nu, bläch för allt. Hoppa att du/ni mår bättre. Gulligt kort på gänget. Alla ser så glada och nöjda ut så. Bamsekramizar ifrån Högdalsligan!

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Malin

Malin

15 december 2009 21:51

Haha.. Det med kasettbandet var roligt :)
Men.. jag känner mig lite likadan, lite pinsamt när man inte är äldre ändå.. Men vadå ipod, blueray, mp4???

Äsch.. lika glad för det är jag... trlalalala

http://pipi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards