Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Snökanon

Av Monica och Jacob - 18 december 2009 05:29

I dag blev jag full i skratt kom att tänka på Elsa,   det började med att Argos pep till och började halta. Som vanligt tittade jag igenom foten klämde och bände, sedan blåste jag på den och sa nu är det bra och det var det också. Att jag kom att tänka på Elsa beror på  att hon kom haltandes en gång, klämde och böjde men märkte ingenting. Nu är det bra tyckte jag men hon haltade fortfarande, bara att titta igenom hela hunden. När jag kom till huvudet såg jag en stor bula, ja hunden hade slagit  huvudet i vägbommen. Bara att blåsa på  bulan och sedan slutade hunden halta, hennes sätt att tala om att jag har gjort mej illa smart eller hur.

  

Vackra Elsa  en riktig hussehund.


I går drabbades vi av en så kallad snökanon, lämna bilen hemma uppmanade man folk sedan drog man in alla bussar  Från att meteorologen ritat en solig karta till att bli som det blev igår är ju inget ovanligt,tur bara att man inte hade något speciellt att göra på eftermiddagen.Att gå på gym är inget man behöver tänka på när man bor i hus, kan tala om att man går som om man gjort i byxorna idag.

  


  

En snöig sötnos  

Ha det bra  

 
 
Ingen bild

Siv

18 december 2009 05:58

HAHA ja dom är för gulliga dom små liven, visst var hon vacker Elsa;-) Smart drag att dra in bussarna, men dom kom visst inte upp för backarna;-(
Ha en bra och förhoppningsvis skottningsfri dag/Kramen o Natti natti;-)

 
Ingen bild

Snuffsan

18 december 2009 06:15

;-);-)

 
Ingen bild

Phia

18 december 2009 06:32

Önskar Er en trevlig helg på Torpet.

 
Sussi

Sussi

18 december 2009 08:16

Men lilla Elsa då!! En smart hund :-)
Man måste ju visa på nåt sätt ju hihi
Doris brukar komma och köra huvudet mellan benen på en när hon gjort illa sig. Och så ser hon allmänt ynklig ut ;-)

Smart att dom drar in bussarna när man bör lämna bilen hemma (du kanske anar en viss ironi??). Men visst, alla kan ju gå till jobbet!!

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ida

ida

18 december 2009 09:56

nåsi, va gulligt. hon ville ju bli tröstad:)

gu va skönt för dig att du sluppit anfall. hoppas de förblir så. mitt började för två år sen eller om de va året innan de kanske. tiden går så fort. Är på vintern de kommer. hemskt hemskt. men idag mår jag bättre. Tack för era tankar. Funderar på att köpa en sån där nässpray, känns ju bättre än att stoppa i sig tabletter. som tur va har man ju saker som fungerar bra som inte är fullt så starka oxå att ta som en dag som igår. när det ändå var lite bättre. hua hua. kram till er

http://www.idapersson.se

 
Malin

Malin

18 december 2009 11:17

Nu har jag läst ikapp :) du bloggar för flitigt för att jag ska hinna med.

Haha.. söta e dom. Moa hon slår sig mest hela tiden, "bam" säger hon & så ska jag blåsa i huvet.. var hon än har slått sig. Lite som Elsa :)
Fast tvärtom..

Trevlig helg

Kram

http://pipi.info.se

 
Ingen bild

Monica o Jacob till Phia

18 december 2009 15:45

Det samma, hoppas bara att vi slipper mer snö.

 
Flanören...

Flanören...

18 december 2009 17:01

Ja, nu är det vinter.
Lämnade Östersund i onsdags kväll, nu har dom nära -25.
Här är 6-7, det är skönt och snön ser ut att ligga över julen.

Mycket fin bild på Elsa.

Inte kul, sitter och lyssnar på radion ang. Saab:s nedläggning.
Jag jobbade där själv några år och min bror blir arbetslös.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Marilyn

Marilyn

18 december 2009 17:42

Dom är smartare än man tror. Rasmus skulle kunna vara ute hur länge som helst just nu då han är tokig i snö. Men det sorliga är att han så lätt får kramp i sina små tassar. Han visar det genom att stanna upp och kika på mig och då är det bara till att lyfta upp han en stund sen är det fart på han igen. Gudars vilken härlig bild på sötisen. Den borde du förstora och sätta upp på väggen. Här har man hela väggarna fulla med plutten, ler Kan tänka mig att du/ni är vältränade då ni får skotta som attan. Önskar en trevlig helg. Kramiz

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Sussi

Sussi

18 december 2009 20:00

Att gå och handla mitt i veckan en vardag på dan är en fröjd mot att göra det på kvällen som jag måste!

The Wire har jag inte sett.

Ha en mysig fredagskväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 december 2009 20:53

En rörande historia ur levande livet om hundars sätt att göra sig förstådda! Man kanske skulle överdriva lite nästa ggn på vårdcentralen för...största...möjliga...uppmärksamhet;-)
Tack å lov har vi bara små (smala) byvägar till metropolen, ofta räcker det med att hålla tungan rätt i mun så man inte biter sig! Dubbdäck ett måste givetvis. Hamnar man trots allt i diket ringer man en granne med traktor och blir uppdragen men vi brukar kunna hålla oss hemma nu för tiden.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

18 december 2009 22:06

3½ mil!!! i snöstorm!!!!
Nu bugar jag mig för dig. Shit så duktig du är..
I snöstorm tar inte jag nån längre promenad inte. Dessutom har man en hund som inte är så sugen på att gå i snöstorm heller ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

19 december 2009 07:01

Smart hund

 
Ingen bild

Monica till Sara

19 december 2009 07:03

Det där med vårdcentralen var ett bra uppslag, undrar om det funkar med att bara halta;-);-)Nää det krävs nog en frivolt också;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards