Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Insnöade

Av Monica och Jacob - 20 december 2009 06:02


                                          

Fjärde Advent och vi är insnöade, det har kommit 1½ dm snö till i natt och det är faktiskt inte roligt. Skulle något hända så är det kört, bäst att hundarna får ta det lugnt idag.

   

Elsa och Smulan, som hund och katt stämmer inte alls.


Snart börjar inkomstuppgifterna droppa in, och snart ska man deklarera. Tycker att man kan förenkla det ännu mer , Hasse o Tage hade ett bra förslag.

A. Hur mycket tjänade du förra året.

B. Vad har du kvar.

C. Skicka in det.


Hur man börjar ett bråk med sin respektive...



När jag kom hem i går begärde min fru att jag skulle ta henne till ett
dyrt ställe.
Jag tog henne till en bensinstation.
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
Min fru och jag låg i sängen och tittade på "Vem vill bli miljonär".
Jag vände mig mot henne och frågade: "vill du ha sex?"
"Nej", svarade hon.
Då sade jag: "Är det ditt slutliga svar?"
Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara "Ja"
"Då vill jag ringa en vän", sade jag.
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
Lördag morgon gick jag upp tidigt, klädde tyst på mig,gjorde i ordning
lunchpaketet, tog med mig hunden och slank tyst in i garaget.
Jag hakade på båtsläpet på bilen och backade ut ur garaget bara för
att finna att regnet stod som spön i backen.
Det var full storm, så jag körde tillbaks in i garaget, satte på
radion och fick höra att vädret skulle vara uselt hela dagen.


Jag gick tillbaka in i huset, klädde tyst av mig, och gled in i sängen.
Jag tryckte mig mot min frus rygg, med helt andra förväntningar, och
viskade: "vädret är förfärligt".
Min kärleksfulla fru sen tio år svarade sömnigt: "Kan du tro att min
idiot till man är ute och fiskar i det där?"
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
Min fru och jag satt vid ett bord på min gymnasieträff när vi såg en
full kvinna vid ett annat bord, alldeles ensam, tömmande en drink
efter den andra.
Frugan frågade: "Känner du henne?"
Jag suckade. "Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon
dricka direkt efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär
inte ha varit nykter sen dess."
"Herregud", sa frugan. "Vem kunde tro att någon kunde fira sålänge?"
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
En kvinna stod naken framför sovrumsspegeln. Hon var inte glad åt vad
hon såg och sade till sin make:
"Jag känner mig förfärlig. Jag ser gammal, fet och ful ut.Jag skulle
verkligen behöva en komplimang från dig..."
Svaret blev: "Du har perfekt syn."
Åssåbörjade grälet...


Ha det bra  

 
 
Ingen bild

Siv

20 december 2009 06:49

Ja som det ser ut i stan kan jag ju tänka mej hur ni har det:(
Som sagt så länge inget händer går det ju bra, hoppas dom plogar snart.Söt bild på Elsa o Smulan;-)
Kramen;-)

 
Ingen bild

Phia

20 december 2009 06:56

Åh vad dom myser där Elsa o Smulan,,önskar en fin fjärde advent.

 
Ingen bild

Monica o Jacob till Phia

20 december 2009 07:30

Yes dom var riktiga polare:-)
Ha en trevlig fjärde advent ni med.

 
Ingen bild

Phia

20 december 2009 07:46

Vår schäfer Ajax verkligen älskade katten Bamse,dom fick ju tyvärr inte mer än 5 månader tillsammans,,men det första han kollade efter när vi kom in efter promenad var katten...Var är han....??

 
Ingen bild

Snuffsan

20 december 2009 08:55

Söt huvudkudde;-)

 
Sussi

Sussi

20 december 2009 10:08

Ja, man får hålla sig lugn nu. Här har det också kommit massa snö sen i gårkväll. Och vi som hade mycket snö redan innan!! Förhoppningsvis har dom hunnit ploga innan 17:30 för då ska jag åka iväg med bilen..

Nästan 50 spänn för ett paket cigaretter!!!! Oj, vilken tur man har slutat då ;-)
O ja att mina tandtroll har fest nu. Men bara över julen sen får man ta tag i vardagen igen!

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Flanören...

Flanören...

20 december 2009 11:59

Det här med lagom, är bara ett ord bland alla andra.

Ser gott ut på soffan och skrattet sitter inte i halsen direkt.
Skidskytte! hojtar hustrun.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

20 december 2009 16:28

Så gosigt de har det på soffan:) Husdjur av de mest skilda slag kan bli bästisar, katt med en mus eller papegoja t.ex De blir en flock. Meningen är väl att vi folk ska vara flockledare men hur är det med den saken egentligen...ja skogsfrun är nog bara en 75:a ;-(
Repliken om den firande f.d flickvännen var välfunnen; inga träd ska växa till himlen, hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

20 december 2009 20:03

haha Om ni ska få någon choklad får ni skynda er hit!! Här går det i med en väldans fart hihi

Tur att man har stadsjeep för inte hade dom plogat när jag skulle in till stan inte..
Jag kom både dit och hem i alla fall :-)

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

20 december 2009 22:18

MOHAHA,Skrattade gott åt hur gräl börjar.
Min gamla katt lever gott med 3 och en halv schäfer,hi hi
Stor kram och skotta inte ihjäl er.
Hur mycket snö ska det komma?????????????????

 
Ingen bild

Monica till Yvonne

21 december 2009 06:41

Vill inte ha mer snö nu, det är för mycket redan.
Kunde inte spara Julkortet, var in och hämtade det på H-sidan i stället.
Kram

 
Ingen bild

JJ

22 januari 2010 19:39

Fin huvudkudde;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 6 maj 06:36

Att vara gammal och sjuk i Sverige är ingen höjdare om man inte prioriteras bort helt får man max 5 minuter på sej att berätta hur man mår. Lättakuten på Danderyd har vi dåliga erfarenheter av bägge två, mej skickade man hem med fullt utvecklad lun...

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards