Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Snö snö och åter snö

Av Monica och Jacob - 23 december 2009 06:14

5 centimeter snö till i natt,för att Jacob skulle få en lugn morgon har jag skottat det ni undrar om jag får en julklapp till nu.Får se om det går att åka ner till änderna idag, konstigt stora resedagen i dag och inte en snöröjare så långt ögat når har dom tagit jul tro.Stövlarna fulla med snö efter morgonrundan, blir väl bättre när jag fått gå upp en gång igen.

  

Sist man hämtade grovsopor var det samtidigt som klädinsamlarna åker här, tro det eller ej dom tog vår påse med hundtäcken,diskborste, trasiga hundleksaker mm i tron att det var kläder till dom snacka om att få lång näsa. Ja det är inte lätt att vara långfingrad men kanske hundarna i Polen gillar avlagda trasiga leksaker, dom är väl inte så bortskämda som våra hundar.

  

Norrland nej Österåker i går.


Dom sista inköpen inför morgondagen ska göras, sedan kan man sätta sej och mysa i lugn och ro om det inte kommer mer snö förståss 

  

Något att tänka på.

Ha en bra dag  


 
 
Ingen bild

Siv

23 december 2009 06:58

Ja du nu räcker det med snö,HAHA bäst att vända på dom.
Kramen o Nattinatti

 
Ingen bild

Snuffsan

23 december 2009 08:07

Skotta;-( Ett glas vin ;-)

 
Sussi

Sussi

23 december 2009 10:21

Det är ju klart det inte finns nån som plogar. Dom har ju rest till sina familjer på stora julresardagen hihi
Men verkligen konstigt att dom inte plogat idag. Alla vet ju att det är då det händer mest olyckor. Då borde dom ju försöka göra allt för att hålla siffrorna nere!!

Nedersta bilden.. Underbar hihihihihihahahahahha
Det är humor det...

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Noomi

23 december 2009 10:51

Pust, vilken tur. Blev lite orolig där en stund ;)
Gillar stenåldersbilden, fick mig ett välbehövligt gott fniss :)
KRAM

 
Ingen bild

ostolino

23 december 2009 11:39

Gillar verkligen den idylliska bilden, synd att jag fatt vatten i min kamera annars hade du fatt se pa kinesisk julskyltning. Om ett par dar blir det hula-hula pa Hawaii!
Kram fran mig och Kim

 
Ingen bild

Monica o Jacob

23 december 2009 11:46

Jasså det gick att skriva i den här bloggen kul,Hawaii gör mej riktigt avundsjuk. Du får väl köpa dej en billig kamera vill inte missa foton från ön, är du säker på att det är vatten så det inte är grogg eller öl HIHI
Kram och GOD JUL till dej o Kim;-)

 
ida

ida

23 december 2009 13:26

Desamma och God jul till er!
Här ska det nu bakas julgodis i form av tryffel och knäck och skinkan står i ugnen. tänk va livet är underbart. kram

http://www.idapersson.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 december 2009 16:08

Mycket vacker Norrlands*bild, fram med pulkan nu och sela draghundarna man vet att detta under inte varar så värst länge. Ludde ska få selen på om en stund så han slipper dra med halsen när vi ska ut med sparken.
Ack ja dessa avlagda klädpersedlar, säckvis på vinden, ska det inte tvättas, strykas och lagas före inlämning? Jag vet inte så därför blir det väl musmat av hela rasket med tiden.
Ha en mysig oppesittarkväll:)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 december 2009 21:55

Vi fick knappt nån snö alls i natt även fast dom hade varnat för stora mängder..
På dan har det inte snöat nåt mer heller..
Men nöjd och glad är jag för det för det räcker med det vi har nu

Ha en riktigt God Jul

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

23 december 2009 23:55

Bra tipps med håret för jag måste nog klubba ner ngn snart ohc släpa hem *S*.

Kram & God Jul

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

Yvonne

24 december 2009 00:41

nu får taxbenen jobba och ryggen slita med snöskottning.
värsta sälenkänsla nu i hemtrakterna.
kramen

 
Ingen bild

Monica till Susan

24 december 2009 11:52

Nä det tror jag inte att du skulle vara sååå desperat, du har ju något som jag inte har en TIGER;-)

 
Ingen bild

JJ

25 december 2009 15:42

HAHA fulla med sand, den var bra;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards