Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Varning för kräsmagade

Av Monica och Jacob - 26 augusti 2010 05:41

Någon dvs Athena ligger på STORT MINUS     kan jag tala om, trots strut och alla möjliga svårigheter har hon lyckats komma åt och gnaga på svansen som läkt så fint. 

Det har väl kliat så klart och hundar är ju fena på att komma åt det dom inte ska hur man än gör. 

Fick jag rätt om svininfluensa då, ja det var bara journalister och FN i vanlig ordning som inte hade någon koll på något. Hysteri och Svenska myndigheter gick i bräschen och skrämde skiten ur folk, nu kommer det sura stackars alla barn som fick neurologiska skador mm av vaccinet. Om man börjar rota runt undrar jag om inte flera dog av vaccinet än av influensan, det här är otäckt när  journalister piskar upp masshysteri man kan ju nästan tro dom gått i Goebbels skola.

  

Nu är det höst, en fin årstid om den inte regnar bort vill säga.

Jag är riktigt nöjd med macrofunktionen på kameran men har inte fått in snitsen på det övriga än.

Inte så lite snurrig har man blivit, i går när jag skulle gå ut stod stövlarna vid hundarnas vattenskål och den tog jag upp istället för stöveln och skulle sätta på foten. Någons dag var räddad kan jag tala om, men man får bjuda på sådant ibland.

 

     

  

Äntligen lite vänstervarvs stuk men jag fick använda mej av lutningen på berget, visst är hon fin Kajsa  

  

Spindelnäten blir riktiga konstverk på hösten

Ha en skön torsdag   



 
 
Ingen bild

Phia

26 augusti 2010 06:50

Fina bilder med nya kameran.Rackarn´s Athena då...men visste man inte att det var en svans så påminner den mycket om en exotisk frukt som heter Rambutan.Ha en trevlig dag!

 
cat

cat

26 augusti 2010 09:44

Fy så läskig bilden på svansen var!
De andra bilderna var desto trevligare att se :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

26 augusti 2010 10:10

Så typiskt.. Då var det bara att börja om igen då! Kan tänka mig att det kliar på henne då det läker..

Jag hade väl också mina aningar om svininfluensan så jag vaccinerade mig inte mot det och inte fick jag den heller så det var väl ett bra val ;)

Jag tycker synd om er som inte har Max i närheten. Ibland är det gott med en liten burgare ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

26 augusti 2010 10:33

Bilden på Athenas svans såg ut som godig eller huvudet på en larv - typ. Men verkar ju inte ha ont, annars hade hon väl slutat gnaga - antar jag.
Att sätta vattenskålen på fötter har väl ungefär samma effekt som att ha gummistövlar med hål i - eller?!
Vaddå höst???? Jag vägrar medge att det är höst. Ska återkomma i ämnet när jag ser massvis med gulbruna löv på marken;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Draken

26 augusti 2010 16:10

Min dag e räddad iallafall,fick mig ett gott garv igen! Tack
Kraam

Monica och Jacob

27 augusti 2010 16:01

Haha kul att man kan göra någons dag, hoppas allt är bra med er;-)
Kramen

 
Ingen bild

Siv

26 augusti 2010 19:14

Det där såg inte bra ut, förstår om morsan var sur;-)
Det kanske går att gå med vattenskål på foten också, är det en sådan där rund i plast tro hihi
Ha en skön torsdagkväll/KRAMEN

 
Glimz

Glimz

26 augusti 2010 22:30

Mutter, mitt inlägg bara försvann :( Ajja ajja bajja fröken, det där var inte bra! Tänk att dem kan lyckas efter konstens alla regler. Vill man komma å ja då finns det inget som kan stå i vägen. Grym kamera du har skaffat, det blir riktig bra macro bilder :) En fortsatt go kväller till dig o fina flocken!
Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

26 augusti 2010 23:40

tycker att du fått kläm på nya kameran och det blir bara bättre o bättre.
Kramizen

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 augusti 2010 00:01

Usch den svansen såg inte kul ut :( Hoppas ni hittar en lösning så hon inte kommer åt att bita nått mera så den får läka.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Susan

27 augusti 2010 00:58

Bilderna blir bätte och bätte men svansen går det inte att se att det är....lika bra det;)
Puss

 
Vicke

Vicke

27 augusti 2010 04:26

jag tog aldrig sprutan för jag tyckte att det var rena hysterin

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

27 augusti 2010 10:03

Ingen spruta här heller :)

Stackars lillan, så klart att det klias :( Krage dag som natt är det bästa så hon inte kommer åt.

Jättefin bild på spindelnätet, det tar sig med nya kameran ;) Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

27 augusti 2010 16:11

Ah! va´jobbigt med svansen. Kräsmagad..nä då.
På bild kan man nästan ta den för en köttätande blomma;-) Vänsterstuket...ja tänk så duktig människan kan vara och då menar jag inte dig;-)
Sensommaren fortsätter att värma och grönska, så länge svalorna är kvar är det ingen fara på taket.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Mimmi

Mimmi

27 augusti 2010 19:17

Ojoj det ser ont ut, hoppas hon låter bli det nu och att det läker fort.

http://malanutt.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards