Direktlänk till inlägg 25 oktober 2019

Digitalbovar

Av Monica och Jacob - 25 oktober 2019 10:19

HAHA jag som inte ens har något visakort, det digitala samhället är verkligen fantastiskt nu behöver man inte handgripligen råna folk längre utan kan göra det på distans.

Själv har jag inga kreditkort bara ett betalkort, vågar även vägra bank id man blir ju inte brightare med åren även om man tycks tror det många gamla blir ju avlurade sitt livs besparingar med hjälp av kort och bank id  

Efter ett veterinärbesök  kan man se riktigt hårig ut gäller att inte vara finklädd, undrar om Gösta fäller när han blir nervös katter gör det vet jag.

Det blå som ser ut som en blomma är displayen på mitt gåband hur det nu kunde hamna där speglar sej i fönstret vet jag men det är ju en annan sak.

Nu kör vi full rulle igen även om knölen växer är det full fart på honom och han måste ju få leva ett bra hundliv lilla gubben  


Idag var det inte lätt att blogga 4 gånger har datorn hakat upp sej och man har fått ta bort det man skrivit så det blir inte mer denna gång.

Ha en skön helg

 
 
violen

violen

25 oktober 2019 13:50

Hej! Det känns gott i hjärtat att se Gösta och Sture tumla runt i höstlöven och ha kul! Tänker mycket på er, hoppas att Gösta hänger med ett bra tag till.
Här har vi vårväder, 14 grader varmt och en förfärlig blåst. Men det är visst på sluttampen, i nästa vecka ska det bli betydligt kyligare, Det är väl vintertiden som ställer till det.
Ha det gott! Kram!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

25 oktober 2019 18:59

Ja, skräpmejlen som gmail samlar automatiskt i skräpmappen öppnar jag aldrig på datorn. Ibland när jag tycker de är "roliga" tittar jag på dom i mobilen. Tur att man har några hjärnceller kvar och inte går på det som skrivs.
Har också bara ett vanligt bankkort, köper inget på kredit. Bank-ID har jag, men använder det bara för bl a Skatteverket och Vårdguiden. Annars är det Digipass som gäller hos SEB.
Dina byxor får mig att få ståpäls, fast tvärtom - usch!
Så din novemberkaktus har redan satt igång. Min har knoppar, men inga blommor än.
Kul att se att Sture och Gösta har så roligt tillsammans. Det är det viktigaste just nu.

PS. Om du inte vill förlora din text så sparar den med jämna mellanrum. Det gör jag. Markera texten och tryck på CTRL C. Då kan du klistra in den igen senare med CTRL V. Det gör jag ofta även med långa kommentarer som jag skriver, då det händer att bland annat din sajt helt plötsilig försvinner.
Han en fin helg nu:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards