Alla inlägg den 4 december 2010

Av Monica och Jacob - 4 december 2010 06:45

Ja det snöade ymnigt i går morse men vi sa att vi åker så får vi se, halvvägs till Uppsala så klarnade det upp och blev riktigt fint.

En av två tunnlar i nästan nya Norrortsleden som gjort att man slipper åka över Stockholm för att ta sej till Uppsala, i och för sej har man kunnat åka småvägar förut men det har inte lönat sej tidsmässigt. 

  

Vid Arlanda skulle jag fota ett flygplan, någon som ser var det är det är faktiskt med som en diffus fläck ovanför trafikmärket  

Först skulle vi till Ultuna och få en kanyl i benet, han var riktigt duktig gubben ryckte inte till alls.

  

Sedan till tvåbenssjukhuset och där börjar cirkusen, har aldrig varit på Akademiska bara att hitta en parkeringsplats var ett äventyr och kostade oss 27 kronor. Hittade ganska fort ingång 40  i alla fall, dom var försenade med en 45 minuter pga att hunden före (en schäfer så klart) hade vaknat mitt i fotograferingen. Tog med mej vovven och skulle gå ut till Jacob och det är nu cirkusen börjar. Klart jag gick fel och kom helt vilse i kulvertarna, hade inte en susning om var jag var. Det var en upplevelse att gå där nere med hund bland alla människor ingen tycktes reagera i alla fall, till slut hjälpte en kille mej så jag kom ut i dagsljuset. Då ringer telefonen och en vän röst frågar var fan har du tagit vägen, ja du sa jag jag vet inte alls var jag är men det står akuten på huset, suck hör man i andra änden. Ja ja det var bara att leta sej tillbaka igen, till saken hör att när jag ska göra något sådant här med vovvarna blir jag Sveriges höns Nr1. Vet inte tycks blockera mej helt, kanske för att skydda hjärnan från överhettning.

  


  

Till slut blev det vår tur och först skulle han ju så klart inte somna heller jag som sagt att han slocknar på 5 minuter, här sovs det i alla fall.

 

Utsikt över tvåbeningarnas omklädningsbås nästan så jag tyckte vårt rum var finare, egen ingång och eget rum för fyrbeningar inte illa. 

   

Här ligger man i alla fall snyggt och fint, underbar personal gjorde att matte kände sej lite bättre. Hon som står bredvid sa att jag övervakar hans andning och allmäntillstånd hela tiden vilket kändes lugnande.   

Att hon sedan showade lite och gjorde V tecknet var kul, sådant gillar jag det tar liksom udden av oron och för dom är det ju vardagsmat. Dom hade inte gett honom så mycket narkos och han hade varit snäll och sovit hela tiden.

Nu får man vänta så där en vecka på resultatet så oron är ju inte slut än, tänk om dom säger att loppet är kört och att han inte blir bättre. Ja ja han funkar ju faktiskt som han är nu, i alla fall för min räkning och det räcker det.  Vi kan gå och muppa han och jag, glad och pigg är han och jag har lyckats hållt honom viktmässigt han hade till och med gått ner några hekto så jag får väl ge honom lite mer mat drog ju in på den när han blev dålig och gav honom morötter att knapra på så han inte skulle vara hungrig.

Betalt har vi inte gjort än men lämnat in en direktregleringsansökan, man får hem en faktura och den kan vara på allt mellan 2,5 och 8,5 tusen beroende på vad Agria tycker. Vem vet som sagt vad, dom kanske inte ersätter det alls men troligtvis eftersom han var där på remiss. 

När vi åkte hem började det snöa igen och hemma hade det kommit flera centimeter snö.

Ha en skön helg  


Av Monica och Jacob - 4 december 2010 06:30

BILDLIKT TALAT # V48

  

För att se fler bidrag http://mimos.sacinom.tk/?cat=130

Av Monica och Jacob - 4 december 2010 06:30

INSPIRATION O KREATIVITET # VÄNSKAP

  

Även hundar kan känna vänskap och samhörighet, eftersom det inte är alla dom släpper in i Gänget.

För att se fler bidraghttp://www.ninawester.se/?cat=581

Av Monica och Jacob - 4 december 2010 06:15

FOTOTRISS # DET HÄR ÄR JAG

Hund

Vår  

 

Och strandmänniska 

  

För att se fler bidrag

Av Monica och Jacob - 4 december 2010 06:00

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # JULMUSIK

Två bra sångare och en gammal julsång från 40:talet

För att höra fler julsånger http://kafferasten.blogg.se/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards