Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Snö snö snö

Av Monica och Jacob - 20 december 2010 09:04

Nu får det sluta snöa, snart får vi skotta taken också vilket aldrig har hänt förut.

  


  


  

Bjuder på lite bilder på den GLOBALA UPPVÄRMNINGEN  

På första bilden ser man grannen som kört fast i snön mitt över vägen.

Ha en skön måndag, nu ska jag ut och skotta igen  

 
 
Sussi

Sussi

20 december 2010 09:54

Ja, nu får det allt räcka! Håller med dig. "Vi" fick visserligen skotta taken förra året. Grannens uterumstak rasade i tyngden av snön till och med! Men nu börjar det bli dags att skotta igen. Inte för mig visserligen, utan för sambon. Jag kliver inte upp på taket! Det är ju högt ju ;)
Skotta uppfarten inga problem..

Sv. Nej då, jag drack inte fulla glas av alla glöggsorter. Bara 5 av dom ;)
Men som tur var slapp jag huvudvärk och bakfylla. Det var mest sömnbrist som spökade. Det blev bara ynka 5 timmars sömn för mig!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
cat

cat

20 december 2010 11:06

Fy tusan så mycket snö!!! Snart är det väl lika illa där jag bor.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Marre

Marre

20 december 2010 12:27

Men vet du inte att den GLOBALA UPPVÄRMNINGEN kan ge oss en ny istid i stället, hoppas vi inte får uppleva den, burr.

Här har vi nog lika mycket av det vita och kan faktiskt hålla med, fast jag gillar det. Att nu får det nog vara bra.

Men snart är det vår igen ;) Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Siv

20 december 2010 15:53

Hu vad snö ni har, man ska inte bo vid kusten hihi
Har hela hunden försvunnit i snön tro, ja du har rätt nu kan det räcka. Dom slingrar sej ju så detta hör ju till uppvärmningen = Sverige med flera länder får istid.
Jaja jag tror vad jag vill, ha en skön kväll/KRAM

 
Ingen bild

Susan

20 december 2010 16:09

Fy leda för all snö. Nu får det räcka. Skottade taken förra året men i Feb, nu skottade jag allt igår/idag....TUNGT.Får som tur va plogat...SKÖNT ;). Fina dom är killarna i sina julmössor :)
Puss

 
Marre

Marre

20 december 2010 16:34

Ja, här väntar alla på tomten *S* Nyss hemkommen efter att ha julhandlat och måste säga att det gick riktigt bra i år då jag fick tag i allt det man ville ha. Skumt, för som du vet så har man här aldrig tur. Finns det så är det för litet, eller slut. Så nu kan man här lugnt luta sig tillbaka och bara njuta ;) Hoppas att du också fått tag i det du önskade. Ha en riktigt go kväll. Fler bilder i från dagens äventyr. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Oldmolly

Oldmolly

20 december 2010 20:18

Ha!
Jag har redan skottat taket på växthuset två gånger.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sinna

Sinna

20 december 2010 20:54

Ja jösses vad det är mycket snö!! Nu räcker det även för min del, fast jag gillar snö :-)
Global uppvärming? JA man kan ju undra ;-)
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

20 december 2010 20:59

Jaaa vart tog den globala uppvärmningen vägen? Det har varit ett jädrans tjat om den under lång tid, men helt plötsligt....tyst.... Nu är till och med jag nöjd, inge mer snö tack! En fin kväller!
Kram :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

20 december 2010 21:09

Alltid bra med dokumenterade bildbevis på skiten om man säger så. Den enda global warming som just nu finns är i Perth/Australien. Den warmaste julen på 100 år förutspås - 38 plusgrader.

PS. Å om man tänker att London just nu har dubbelt så mycket snö som vi och kallare ja då undrar jag vart vi är på väg - egentligen.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 december 2010 22:19

Kan förstå du tycker med snö nu för ni ser verkligen ut att ha en massa av den :( Inte kul när det är så mycke att hundarna inte kan rasta sig :(

Fast på kort ser det ju rätt fint ut men inte när man måste ut och skotta eländet kan jag förstå. Själv bor vi i lägenhet så jag slipper hålla på att skotta :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

21 december 2010 00:32

ja hua vad mycket snööö.vi hade plog o skottdag i dag,räjjde snö i fyra timmar,nu skulle det bort
och traktorn fick jobba hårt,
Kramen

 
Sussi

Sussi

21 december 2010 09:00

Min sambo var upp på taket med spaden i högsta hugg igår. Nu har han bara 3 byggnader till kvar ;)
Det ska ju komma mer snö om man får tro meterologerna! :(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards