Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Det finns ju inget vaccin

Av Monica och Jacob - 17 november 2009 05:33

Mörkt och trist, var ner till havet igår och inte en fågel kvar förutom en flock ejdrar man kommer att sakna sina änder. Förkylningen har släppt sitt grepp om Torpet lite hosta kvar bara, undrar i alla fall om det inte var svininfluensan.

Snart blir jag riktigt förbannad, och då speciellt på skatan som skriver i expressen och är halvt hysterisk över influensan. Varje dag gapar hon om att man ska vaccinera sej, hon måste ju vara den enda människan i Sverige som inte fattat att det råder brist på vaccin.Man skulle nog bojkotta kvällstidningarna, dom liknar mer och mer hänt i veckan tre sidor nyheter och resten skvallerpress utom när det händer en katastrof då mal man på samma tema en vecka så där.


 Sanningar om livet efter 29

 

Kvinnor över 50 får inga bebisar; därför att de skulle lägga dem någonstans och glömma bort var.

 

Ett av livets mysterier är hur en 2 kg-låda med godis, kan göra att en kvinna går upp 5 kg i vikt!?!

 

Min hjärna inte bara vandrar iväg ibland - ibland lämnar den mig totalt.

 

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor.

 

Det bästa med att leva i en liten stad är: när du inte vet vad du gör så vet nån annan det.

 

Ju äldre du blir, desto svårare är det att minska i vikt - därför då har din kropp och ditt fett blivit verkligt goda vänner.

 

Just när jag vant mej vid gårdagen, så kommer idag.

 

I bland tror jag att jag förstår allt - sen återfår jag min medvetslöshet.

 

Jag gav upp jogging när mina tights gneds samman och satte eld på mina strumpbyxor.

 

Konstigt!!! Du hänger in någonting i din garderob för ett tag, sedan krymper det 2 storlekar!

 

Smala människor irriterar mej!!! Speciellt när de säger saker som: "Du vet, ibland glömmer jag äta". Numera så kan jag glömma min adress, mammas mellannamn och mina nycklar. Men jag glömmer aldrig att äta. Man måste vara speciell för att glömma äta!

 

Problemet en del kvinnor har - de blir helt upprörda av någonting och sen så går de och gifter sej med honom.

 

Ha en bra dag/JacobFlört

 



 

 
 
Ingen bild

Draken

17 november 2009 06:18

Haha..Jacob i tight`s skulle jag vilja se!!

Gonatt

 
Ingen bild

Monica

17 november 2009 06:29

Då är vi minst två ASG

 
Ingen bild

Snuffsan

17 november 2009 06:30

Lägg till mej ;-):-)

 
Ingen bild

Siv

17 november 2009 07:01

Glömma att äta, nej det vore väl det sista jag skulle göra;-)
och att kläderna krymper är ju dagens sanning.
Ha det bra:-)

 
Marilyn

Marilyn

17 november 2009 08:34

Gomorron på Torpet! Tänk att ibland har man lite tur på sin sida i alla fall, ler. Klarat mig ifrån förkylningen, skumt värre då dom flesta här ute går omkring och snorar just nu. Det måste vara makrillen som jag smäller i mig varje morgon, omega 3 är kanon mot alla basselusker, hi. Jo då, bullarna och brödet blev lyckat så har man också fått mersmak på det hela. Så nu vill man baka hela tiden. Tänk att jag som inte ens kan laga mat, he. Min far ligger också i riskgruppen då han både har hjärtfel och en hel del annat. Men ingen vaccin finns och det har vi ju alla vetat om bra länge nu. Så denna skatan kan nog inte vara på samma planet som oss, hm. Gör som jag, läs inte så blir fröken gladare:)
Skönt att ni mår bättre. Kramar om

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Ingen bild

Yvonne

17 november 2009 15:51

vi har nog bara sett början av svininfluensan,nu i nov dec kommer nog många att insjukna i någon sorts influensa.
En del kommer inte att veta vilken sort,svinis eller inte.hua
Ha en bra dag i regnet själv
Kramen

 
Flanören...

Flanören...

17 november 2009 16:08

Som gammal brottningsdomare, dristar jag mig till att döma 1-1 i könskampen.
Oavgjort alltså.
Vem gör nästa drag?

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Marilyn

Marilyn

17 november 2009 20:17

Kolla in mina bakverk, har nu satt ut allt det goda i bloggen. Sund att jag inte kan skicka över några till er, men i framtiden går det nog att göra det också :) Kramizzzz

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Ingen bild

britten

17 november 2009 23:22

Hallå, skönt att ni känner er bättre. Kul att komma hem från jobbet och få skratta innan man kojar, tack för det Obs har inte fått nåt från comhem ännu, tror dom driver med mig, Kramar britten och Arkas.

 
Ingen bild

Monica

18 november 2009 06:14

Britten:
Du har med andra ord inte fått mina mail, ringer i kväll
Kram

 
Ingen bild

Blogg blogg

19 november 2009 08:29

Det var svaret på klimakteriegåtan;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards