Alla inlägg under december 2009

Av Monica och Jacob - 21 december 2009 05:46

Svärmor Ruth blev bestulen på plånboken på Prisextra. Skulle tro att hon aldrig kommer att vara hjälpsam i någon affär mer, som tur är hade hon bara 60-70 kronor i plånboken men i alla fall. En kille kommer fram och frågar om hon vet var mjölken står, medan hon visar honom det vitjar en annan väskan. Jag blir så förbannad när dom ger sej på dom gamla, urbota fegtoch typiskt för en del människor. Men som sagt det kunde varit värre och hon tog det för vad det var men retar upp sej på att hon kunde vara så dum att hon gick på det. Nu har lilla mor fått ännu mer förhållningsregler, men jag tror hon klarar sej för hon är mer misstänksam än Ruth så man vet vad man brås på. Måste erkänna att man ibland är lite orolig när dom är ute och handlar damerna, f-n    hur det har blivit.


  

Dagens visdomsord som jag fick av Phia.


Snöandet har jag ruttnat på helt, kommer det mer går det inte att ta sej till skogen längre.

  

En hund utan ben  

Ha det bra  

Av Monica och Jacob - 20 december 2009 06:02


                                          

Fjärde Advent och vi är insnöade, det har kommit 1½ dm snö till i natt och det är faktiskt inte roligt. Skulle något hända så är det kört, bäst att hundarna får ta det lugnt idag.

   

Elsa och Smulan, som hund och katt stämmer inte alls.


Snart börjar inkomstuppgifterna droppa in, och snart ska man deklarera. Tycker att man kan förenkla det ännu mer , Hasse o Tage hade ett bra förslag.

A. Hur mycket tjänade du förra året.

B. Vad har du kvar.

C. Skicka in det.


Hur man börjar ett bråk med sin respektive...



När jag kom hem i går begärde min fru att jag skulle ta henne till ett
dyrt ställe.
Jag tog henne till en bensinstation.
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
Min fru och jag låg i sängen och tittade på "Vem vill bli miljonär".
Jag vände mig mot henne och frågade: "vill du ha sex?"
"Nej", svarade hon.
Då sade jag: "Är det ditt slutliga svar?"
Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara "Ja"
"Då vill jag ringa en vän", sade jag.
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
Lördag morgon gick jag upp tidigt, klädde tyst på mig,gjorde i ordning
lunchpaketet, tog med mig hunden och slank tyst in i garaget.
Jag hakade på båtsläpet på bilen och backade ut ur garaget bara för
att finna att regnet stod som spön i backen.
Det var full storm, så jag körde tillbaks in i garaget, satte på
radion och fick höra att vädret skulle vara uselt hela dagen.


Jag gick tillbaka in i huset, klädde tyst av mig, och gled in i sängen.
Jag tryckte mig mot min frus rygg, med helt andra förväntningar, och
viskade: "vädret är förfärligt".
Min kärleksfulla fru sen tio år svarade sömnigt: "Kan du tro att min
idiot till man är ute och fiskar i det där?"
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
Min fru och jag satt vid ett bord på min gymnasieträff när vi såg en
full kvinna vid ett annat bord, alldeles ensam, tömmande en drink
efter den andra.
Frugan frågade: "Känner du henne?"
Jag suckade. "Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon
dricka direkt efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär
inte ha varit nykter sen dess."
"Herregud", sa frugan. "Vem kunde tro att någon kunde fira sålänge?"
Åssåbörjade grälet...


**************************************************

******
En kvinna stod naken framför sovrumsspegeln. Hon var inte glad åt vad
hon såg och sade till sin make:
"Jag känner mig förfärlig. Jag ser gammal, fet och ful ut.Jag skulle
verkligen behöva en komplimang från dig..."
Svaret blev: "Du har perfekt syn."
Åssåbörjade grälet...


Ha det bra  

Av Monica och Jacob - 19 december 2009 05:38

Minus 15 i går kväll och minus 10 nu på morgonen som tur är är det vindstilla vilket gör det riktigt skönt faktiskt.


Fick ett litet uppslag inför lördagsmyset av min vän Susan, värt att prova eller hur  . 

Ja visst vore det för hemskt om det skulle bli odrickbart, dumt att chansa  


Så historien om äggmannen, vi har ett par trevliga killar som åker och säljer ägg och potatis i området. Men just denna dag måste en av dom fått hjärnsläpp. Grabbarna låg på verandan, jag stod och diskade.  Rätt var det var blev det ett herrans liv, hade inte sett någon komma genom grinden så jag trodde det var en katt på tomten. Men icke, tittade ut och fick se baken på killen med en karta ägg i högsta hugg. Efter kom två schäfrar hoppande och skällande, har nog aldrig varit så snabb i hela mitt liv men när jag kom ut hade han satt sej i säkerhet. Killen hade tagit en genväg och hoppat över staketet vid garaget, väldigt bright. Undrar än i dag hur han fick kartan med ägg med sej, men 3 ägg låg kvar trasiga nedanför trappen. Han erkännde att det var hans fel och har aldrig tagit den vägen mer, hälsat på hundarna har han gjort både före och efter och dom ville bara hälsa på honom men när han började springa blev det roligt tyckte dom.Lite varstans runt Torpet sitter det varning för hundskyltar missar man dom och går in finns det inte mycket mer man kan göra som hundägare.Vi har i och för sej aldrig haft någon hund som skulle hugga en människa så där bara, men om det blev hot med i bilden blir det ju en helt annan sak.Tror många gånger dom (hundarna) är bättre på att läsa av oss än vi dom.

Ha en skön lördag    

Av Monica och Jacob - 18 december 2009 05:29

I dag blev jag full i skratt kom att tänka på Elsa,   det började med att Argos pep till och började halta. Som vanligt tittade jag igenom foten klämde och bände, sedan blåste jag på den och sa nu är det bra och det var det också. Att jag kom att tänka på Elsa beror på  att hon kom haltandes en gång, klämde och böjde men märkte ingenting. Nu är det bra tyckte jag men hon haltade fortfarande, bara att titta igenom hela hunden. När jag kom till huvudet såg jag en stor bula, ja hunden hade slagit  huvudet i vägbommen. Bara att blåsa på  bulan och sedan slutade hunden halta, hennes sätt att tala om att jag har gjort mej illa smart eller hur.

  

Vackra Elsa  en riktig hussehund.


I går drabbades vi av en så kallad snökanon, lämna bilen hemma uppmanade man folk sedan drog man in alla bussar  Från att meteorologen ritat en solig karta till att bli som det blev igår är ju inget ovanligt,tur bara att man inte hade något speciellt att göra på eftermiddagen.Att gå på gym är inget man behöver tänka på när man bor i hus, kan tala om att man går som om man gjort i byxorna idag.

  


  

En snöig sötnos  

Ha det bra  

Av Monica och Jacob - 17 december 2009 05:32

Moa och Xanna maken till enmanshundar får man leta efter. Inte ens husse dög som surrogat, där var det bara matte som gällde. Visst var det gulligt men kunde ibland vara jobbigt, när jag låg på sjukhus så satt  Xanna vid ytterdörren och väntade i 2 dagar. När jag kom hem blev hon alldeles tokig, skrek som en stucken gris och for runt som en galning. När vi köpte Moa åkte Jacob iväg till England dagen efter, för att studera Engelska polisens taktik mot hulliganer inför fotbolls EM 1992 på Råsunda. Väl hemma igen skulle han gå ut med Moa och Elsa, Moa rusade iväg och kissa o bajsa sedan skulle hon in. Det var bara att ta hissen upp med hunden och sedan gå ut igen med Elsa, jag kan tala om att han inte var glad.Ja dom är söta dom små liven.

  

Mammas flickor    


Så kom då vintern, man får passa sej annars blir det en Ulrika Knape med dubbel skruv så halt som det är på gatan. Jacob har som vanligt rasat några ggr, bland annat igår och vår granne Maja blev helt förskräckt slängde upp fönstret och frågade om han behövde hjälp.

  

Varför måste det vara storm när det är -8 grader kallt tro,ingen höjdare men dom här bryr sej inte snö det är roligt det.

Ha en bra dag i kylan/Monica o Jacob  

Av Monica och Jacob - 16 december 2009 05:31

Vi fick för oss att vi skulle byta beslag på köksluckorna . Lätt match trodde vi jo tjena bena, inte var det som i äntligen hemma inte. Skruvarna var för långa, beslagen som fanns gick inte att skruva bort, satt som berget med sönderskruvade huvuden. Vad göra, jo fram med bågfilen och såga av skiten för att sedan ta ur dom från framsidan. Sedan fick vi rådet att såga av skruvarna, jo säkert 66 skruv hur roligt är det på en skala.Blev att åka ner till (håll i er) Stockholms skruvcentral för att köpa nya skruvar, så nu äntligen sitter beslagen som dom ska. Snyggt blev det, men f-n så jobbigt tog en hel dag.


I går råkade vi ut för en liten moskitohund, som hade fått hjärnsläpp och inbillade sej att han var Pittbull. Attack på attack mot Argo o Ebba som tack och lov var kopplade. Skrattretande, matte kom älgande med kopplet i högsta hugg. Men lilla Fido lyssnade inte på det örat, bara att släppa ut lite på kopplen, förs då insåg han sin begränsning. Hallå hur kan man ha sin hund lös vid en starkt trafikerad väg, ett under att han inte blev överkörd. Ja ingenstans går man säker nu för tiden. Problemet blir när stor hund biter liten, felet ligger alltid hos den stora hunden även om den är kopplad.

  

Nu har vintern kommit till Österåker.

  

Kan det vara varg!!!!!!!! i skogen eller är det möjligen en schäfer, ja hur som helst är det skönt att det inte bedrivs skyddsjakt   på varg i vår kommun för då hade vi fått hålla oss på tomten.

Ha det bra  Jacob o Monica  

Av Monica och Jacob - 15 december 2009 05:26

Jacob och jag har bestämt oss för att bilda Los Pensios när vi blir lite äldre, blir en underavdelning till Hells Angels på EU moppar.Har ju sett hur man behandlar dessa stackars pensionärer, tänkte att man kunde dryga ut pensionen med lite action.Hunduppfödning är ingen lukrativ verksamhet, så det är inget alternativ

Hur det är i dagens läge med datorer TV mm som man inte hänger med utvecklingen av alls,påminner mej om när man var yngre och tyckte att  morsan var blåst.Kan nämna när jag spelat in några kassettband till henne, på kvällen ringer hon och säger att dom är för stora. För stora ja säger hon det går inte att få ner dom i kassettluckan, för stora kan dom inte vara säger jag. Jo då dom var 3 som försökt, till slut kom jag på att dom inte tagit ur dom ur fodralet och då blir det svårt att få det att passa Ja nu sitter man snart i samma sits själv, lite svårt att hänga med i svängarna men man gör så gott man kan.

  

Några som fullkomligt skiter i utvecklingen på it området     Ha en bra dag/Monica  


Av Monica och Jacob - 14 december 2009 06:03

Lilla Max lekte på skolgården när han fick se sin pappas bil åka in på en skogsväg intill.
 
Nyfiken sprang han efter och fram till den parkerade bilen där han såg pappan kyssa moster Maria och hur dom klädde av varandra.

Han stannade kvar och tittade nyfiket på vad som hände.

 
Efter skolan rusade Max hem och sa till mamma: -Mamma mamma! Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.

Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria! Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och....

 
Mamman avbröt Max, log stort och sa:

-Vet du - den här historien är så intressant så jag tycker att du ska vänta tills middagen med att berätta den så att pappa också får höra alltihop!

 
Vid middagen berättade så Max: Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.

Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria! Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och - Max gjorde en paus där mamman tidigare hade avbrutit honom och tittade på sin mamma... -Hon log, nickade och bad honom fortsätta.

 
Max fortsatte: -Sen gjorde dom samma sak som mamma brukade göra med farbror Peter när pappa jobbade i Tyskland!

 
Sensmoralen: Ibland ska man lyssna klart på vad som sägs, utan att avbryta..

 

 

Idag ska vi till tant doktorn och försöka få något svar på varför jag har en massa slem och en klump i halsen, jävligt obehagligt någon som vet hur man får bort den?

 

  

    

Ha det bra/Monica

 

 

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards